De Rotterdamsebaan is de nieuwe weg tussen knooppunt Ypenburg en de Centrumring van Den Haag. Waarbij tussen Vlietzone en Binckhorst tunnelbuizen gemaakt zijn met een speciale boor. Bij Ypenburg werd de aansluiting gemaakt met de bestaande weg.
Dit project zat vol met allerlei uitdagingen. Ontzettend leuk om bij betrokken te zijn.”
Wim Robbertsen
Voor het monteren van de boor hebben we verschillende werkstellingen geëngineerd en geleverd. Onder andere een werkstelling die rondom helemaal geseald was, omdat die wind- en waterdicht moest zijn, in verband met 24/7 laswerk van de boorkop.
We hebben verschillende soorten werftrappen ontworpen en geleverd voor de bereikbaarheid van de bouwkuip, dekken en ondersteuningen. Een van de eerste werftrappen die we voor dit project ontworpen en geleverd hebben. Deze stond op staalprofielen, om bouwkuip bereikbaar te houden direct voor en na storten van de constructieve vloer.
Diverse vlechtstellingen geëngineerd en geleverd ten behoeve van vlechten van de wanden. Waarbij één hele hoge, waardoor we het middendeel vol stond met stellingmateriaal die fungeerde als steunbeer. Bij Ypenburg hebben we een lage ondersteuning ontworpen voor een schuifdek, die later op zijn plaats werd gereden met SPM Trailers.
Bij deze ondersteuning waren de uitdagingen: indeling voor ontkisten en de belasting overdracht voordat de SPM Trailers werden geplaatst, omdat de ondersteuning een deel gedemonteerd werd waar de SPM Trailers kwamen.
Deze website is een samenwerking tussen Beltek en Matemco
Pastoor Cooremanstraat 3
1702 Dilbeek
België
Tel: +32 (0) 497 63 65 41